De laatste week - Reisverslag uit Mauritius, Mauritius van gooijert en corrine - WaarBenJij.nu De laatste week - Reisverslag uit Mauritius, Mauritius van gooijert en corrine - WaarBenJij.nu

De laatste week

Door: Corrine

Blijf op de hoogte en volg gooijert en corrine

30 Januari 2016 | Mauritius, Mauritius

De laatste week van onze vakantie gaat in en we vermaken ons met het fotograferen van de onderwaterwereld, vogeltjes en gekko’s. We hangen en wandelen op het strand en op de rotsen en drinken een borrel in het zwembad, prima te doen. Het is erg heet, elke dag rond de 30 graden en een gevoelstemperatuur van rond de 38 graden.
’s Middags eten we lekkere farita’s de gevulde Indiase pannenkoekjes met chili, echt heerlijk. Die dingen vullen zo goed dat we het avondeten maar overslaan. Daarvoor in de plaats nemen we een borrel en een lekker stukje kaas en/of salami.
Afgelopen woensdag hebben we nog een tripje gedaan, we zijn naar de botanische tuinen geweest: Pamplemousses. We nemen een Zwitser mee op sleeptouw die daar ook heel graag heen wil, deze Zwitser heeft hetzelfde tempo als wij, sloom en vooral niet druk maken, kijk daar houden we van. We zien zelfs nog 2 apen in de tuin en verder verbazen we ons over de megagrote bomen, palmen, bamboes en waterlelies die in het park te bewonderen zijn. Erg mooi om dit te zien.
Vrijdag is er een duiksafari, dat betekend dat er met de speedboot verder wordt gevaren en ze duikers 2 duiken maken. Het is een boottripje van ongeveer 50 minuten en de zee is het eerste deel rustig, daarna wordt het wat woester aangezien we op het punt van west en zuid komen en daar is de stroming erg heftig. Het schip van de Efteling is er niets bij, maar toegegeven wel een tof boottripje. Als alle duikers in het water liggen mag ik ook het water in om te snorkelen, hier is ook een behoorlijke stroming en er is geen fluit te zien. Wel helder water maar gewoon geen koraal, wat alg en zeegras en ik zie een schaamkrap en een paar minivisjes. Dus ik dacht ik ga weer aan boord en laat me mee stromen, ik kom bij dieper water en dan zie ik een school grote fluitvissen (de duikers zien die ook maar dan een groter school) en een prachtig groot annemoonveld. Ik kan nog net 1 x naar beneden duiken voordat ik alweer de boot in moet……. De speedboot vaart verder naar open zee om daar de duikers op te pikken, ondertussen zien we wel 2 schildpadden voorbij zwemmen, COOL!
We eten pastasalade aan boord en de duikers gaan weer het water in. Voordat ik maar kon vragen of ik nog kan snorkelen wordt het anker alweer gehesen en varen we weer naar open zee, als we daar rond dobberen zien we wederom 2 schildpadden en pikken daarna de duikers weer op. Ik ben ondertussen zwaar dronken van het geschommel op de boot en dan varen we weer terug. Het is onstuimig en we worden allemaal zeiknat gesproeid doordat we op de hoge golven beuken. Ik zit in de schaduw dus ik krijg het ook nog eens koud en zoute water loopt in mijn ogen, de zon is inmiddels achter de wolken verdwenen en ik vind het niet grappig meer. Een fransman legt zijn wetsuit op mijn rug en dat voelt een stuk beter. Ik (en de rest ook gok ik) ben blij als we terug zijn.
Na een warme douche vleien we ons neer bij het zwembad met een borrel en wat lekkers, als de rum op is sloffen we naar de supermarkt en kopen een nieuwe fles en nemen er nog maar 1.
En dan is het zaterdag 30 januari, de laatste volle dag die we op Mauritius hebben, Gooijert maakt deze ochtend zijn laatste duik, en morgen worden we rond 18.00 uur opgehaald door de taxi om naar het vliegveld af te reizen.
Mauritius een paradijsje op aarde, waar de auto’s links rijden en het stuur rechts zit, waar je overal wierrook ruikt, is het niet om 1 of andere hindoe god te eren dan wel ter bestrijding van de muggen. Beelden van hindoe goden vind je overal, voor de huizen, in tempels, maar ook op rotsen worden goden geerd en je vind ze zelf onder water! Mauritius doet eerder Indiaas aan dan dat het Afrikaans is. Een veilig land met erg vriendelijke mensen, een ruig land met prachtige bergen en landschappen, duiken is er mooi, snorkelen iets minder. Mauritius straalt luxe uit, maar de mensen die er wonen zijn alles behalve luxe. Mauritius heeft luxe en megadure hotels, maar goedkoop reizen naar Mauritius is ook zeker mogelijk en we merken dat dat erg wordt gewaardeerd door de lokale bevolking. Heerlijk fruit zoals mango, banaan, ananas, papaja, passiefruit, groeit werkelijk overal; in de tuinen, in het wild, op plantages. Mauritius heeft vele watervallen, we hebben ze echt niet allemaal gezien.
We gaan in ieder geval ons harde matras niet missen, maar verder is Mauritius TOP en we hebben het super naar ons zin gehad hier!



  • 30 Januari 2016 - 08:05

    Thea:

    Wat een mooie foto's weer heerlijk om te zien.
    Veilige thuisreis

  • 30 Januari 2016 - 10:31

    Lianne:

    Top reis hebben jullie gemaakt! Goede reis terug! X

  • 30 Januari 2016 - 14:39

    Gooijert (de Andere):

    Goede thuis reis toegewenst en neem wat mooi weer mee.
    Wij hebben daar behoefte aan.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

gooijert en corrine

We wonen op een zalig stekkie in Maarssen, we houden intens veel van dieren, natuur, elkaar en van reizen.

Actief sinds 19 Okt. 2009
Verslag gelezen: 789
Totaal aantal bezoekers 85206

Voorgaande reizen:

29 November 2017 - 14 December 2017

Egypte de onderwaterwereld van Wadi Lahmi

01 Januari 2017 - 31 Januari 2017

Palawan

01 Januari 2016 - 02 Februari 2016

Mauritius

05 Februari 2015 - 27 Februari 2015

Dominicaanse Republiek

23 November 2014 - 15 December 2014

Naar de Malediven!!!

Landen bezocht: