We vliegen er over - Reisverslag uit Mauritius, Mauritius van gooijert en corrine - WaarBenJij.nu We vliegen er over - Reisverslag uit Mauritius, Mauritius van gooijert en corrine - WaarBenJij.nu

We vliegen er over

Door: Gooijert

Blijf op de hoogte en volg gooijert en corrine

06 Januari 2016 | Mauritius, Mauritius

Vanmiddag was het dan eindelijk over Yesssssssssssss
Ik heb namelijk als kerstcadeau van Corrine een heuse rondvlucht per helikopter boven Mauritius cadeau gehad hoe vreselijk vet cool cadeau is dit.
De rondvlucht was om kwart over 3, we moesten om kwart voor op het vliegveld staan. Dus om een uur of kwart over twee voor de deur langs de weg gaan staan voor een taxi, nooit natuurlijk aan gedacht dat de Mauritianen midden op de dag weinig doen. Gevolg geen taxi te bekennen terwijl er normaal zo’n 6 in de 5 minuten langs komen als het er niet meer zijn, maar goed gelukkig hadden we toch nog redelijk bij tijds een taxi en waren we zelfs te vroeg op het ontmoetingspunt. Helaas voor ons kwam er op het afgesproken tijdstip niemand opdagen, we begonnen al te twijfelen of we wel goed stonden maar na navraag bleek dat toch wel zo te zijn. We werden uiteindelijk mee genomen door een vriendelijke meneer en via allerlei tussendoor weggetjes naar het platform gebracht waar de helikopter stond. Met Corrine voorin en haar fotocamera in de hand en ik achterin met mijn neus tegen het raam stegen we om iets voor half 4 op, wat kicken is dat zeg. We vlogen eerst langs de kustlijn in zuidoostelijke richting waardoor we een goed beeld kregen van het rif voor het eiland en de piloot ons ook al de dure hotels liet zien. Ook zagen we een heel luxe golfveld op een eiland voor de kust, daarna zijn we over het binnenland en de bergen terug gevlogen naar het vliegveld. We hadden daarbij een goed zicht op alle suikerrietvelden en wat er zoal meer te zien was op het eiland
Kortom een geweldige ervaring. Terug thuis hebben we dat gevierd met een snorkeltocht en een lekkere borrel op ons privé terras.