Hallo dan - Reisverslag uit Mauritius, Mauritius van gooijert en corrine - WaarBenJij.nu Hallo dan - Reisverslag uit Mauritius, Mauritius van gooijert en corrine - WaarBenJij.nu

Hallo dan

Door: Corrine

Blijf op de hoogte en volg gooijert en corrine

03 Januari 2016 | Mauritius, Mauritius

Onze 2 vluchten zijn prima verlopen, in parijs was het even zoeken naar de juiste gate, maar we hebben het gevonden.
De vlucht van Parijs naar Muaritius was een nachtvlucht maar we hebben beide totaal NIET geslapen, mag de pret niet drukken, we kwamen een half uur eerder aan op Mauritius. Op het vliegveld viste Gooijert heel snel onze bagage van de band en wachtte iemand ons op het met het bordje veer en ponsen dus onze vakantie kon al snel beginnen. We kregen net voor ons vertrek te horen dat ons appartement de eerste week was overboekt, dus we zitten nu bij een engelse dame in haar villa. Ze woont hier een groot deel van het jaar met haar 2 honden en heeft ons als gast, wij vinden het prima. volgende week verhuizen we naar het appartement die we hadden geboekt voor deze 1e 2 weken. De villa heeft een prachtige voor en achtertuin en de achtertuin grenst aan het strand, het koraalrif ligt vanaf onze slaapkamer zeg maar een meter of 10 vandaan, HOE VET IS DAT?? Wij vinden het vet. Gisteren zijn we met de bus naar de supermarkt gereden voor de broodnodige boodschappen zoals rosé, steak, tomaten, komkommer, eieren en water. Meer hebben we voorlopig niet nodig. Daarna zijn we lekker het water ingeplonst voor ons eerste snorkelavontuur. Best leuk hier, veel koraal en veel kleine visjes en een paar grote zeesterkussens. We zijn niet lang en niet heel ver geweest, gewoon even een snel snorkeltripje van 3 kwartier. Na ons diner hebben we het nog tot half 9 uitgehouden en zijn we ingestort. Vanmorgen waren we wel al om half 6 wakker. Na een lekker ontbijtje en even relaxen zijn we naar blue bay gelopen, het schijnt daar erg mooi snorkelen te zijn, dat is wel z,o maar niet mooier dan hier voor de deur. Daarbij is blue bay erg toeristisch en dus druk en moet je uitkijken of je niet overvaren wordt door de vele boten. Vanwege verbrandingsgevaar blijven we de rest van de middag bij onze villa in de schaduw. Een beetje lezen en een beetje vogels fotograferen daarmee vermaken we ons wel.

• 03 Januari 2016 - 14:31

Thea:

Leuk om weer te lezen genieten maar!!!!!

• 03 Januari 2016 - 17:34

Coby:

Wens jullie een leuke vakantie daar! t Ziet er al weer goed uit!! Geniet ervan! Groetjes Coby

• 03 Januari 2016 - 19:03

Frank:

Mauritius schijnt(heb ik wel eens gelezen) mooiste stukje aardkloot te zijn. Geniet er van!
    Groetjes,
    Frank

• 03 Januari 2016 - 21:25

René & Juliëtte:

Fantastisch! Wat voor taal spreken ze er eigenlijk? Frans?
    Veel plezier nog!

• 04 Januari 2016 - 04:07

Corrine:

Ja klopt Frans en dat spreken wij totaaaal niet. Gelukkig spreken de meeste ook Engels.

• 04 Januari 2016 - 12:20

Cintha:

wat een schitterend plekje!