De snorkelaars - Reisverslag uit Juan Dolio, Dominicaanse Republiek van gooijert en corrine - WaarBenJij.nu De snorkelaars - Reisverslag uit Juan Dolio, Dominicaanse Republiek van gooijert en corrine - WaarBenJij.nu

De snorkelaars

Door: Corrine

Blijf op de hoogte en volg gooijert en corrine

08 Februari 2015 | Dominicaanse Republiek, Juan Dolio

Gisterenochtend hebben we eerst eens een strandwandeling gemaakt, de golven waren wat minder al de dag ervoor merkte we op. Onderweg zien en horen we heel veel spechten, grappige vogels, verder zien we ook steltlopertjes , fregatvogels en gieren rondvliegen. Geen foto's van...sterker nog we hebben nog geen foto gemaakt...het wordt niet geadviseerd om met een dikke camera op straat te lopen en ik ga het lot niet tarten. En ach het strand is mooi maar het is niet het mooiste wat we gezien hebben. Na de wandeling laten we ons neervallen op het onze handdoekjes op het strand. De vissers komen terug en we bekijken hun vangst, lipvissen, kleine baarzen en 4 octopussen (zielig!!!) Wij gaan ook het water in en we besluiten wat verder de zee op te gaa. Zeebonk Gooijert had al bestudeerd dat er nagenoeg geen stroming is. Het eerste stukje is uitkijken geblazen, het ondiepe heldere water heeft een rotsbodem die helemaal vol zit met zee-egels. We zijn er zonder stekelprikken doorheen gekomen. Dan zien we dat er wel degelijk een rif achter de rotsen zit, heel bijzonder. Best wel mooie koraaltafels en bollen hersenkoraal, ook zien we waaierkoraal, die zijn niet zo gek groot. We zien wel wat visjes zwemmen maar die zijn klein en het zijn er gewoon niet zoveel, echt heel gek je zou hier veel meer vis verwachten.... We zien wat koffervisjes, Gooijert spot nog een zeester en we zien heel veel blauwkoplipvissen en weer enorm veel zee-egels, hier ook serieus grote formaten. We verkennen de boel en gaan dan weer terug. Later in de middag gaan we naar ons stamterras. Een supermarkt waar je een drankje gekoeld uit de koeling haalt, deze betaald en die dan opdrinkt op het terrasje voor de supermarkt. Lekker goedkoop en op het kruispunt kan je heerlijk mensen bekijken zoals de dorpsgek die in zichzelf lult, hoertjes, de oude hippie italianen enz enz. Het maffe is dat hier heel veel Italianen zijn neergestreken en daardoor wemelt het van de Italiaanse restaurantjes. Gisteren hebben we al Italiaans gegeten en vandaag proberen we een Italiaan vlak bij ons appartement (zeg maar 20 meter verder) Voor ongeveer 16 euro eten we met zijn 2-en en drinken een biertje. Mijn ravioli was lekkerder dan die van Gooijert, maar gisteren was Gooijert zijn pasta lekkerder dan mijn lasagne. Heel veel keus in andere restaurants is hier niet dus het wordt veelal Italiaans. Vanavond gaan we eens een cheeseburger naast de supermarkt proberen. Dus tot zover nog geen prachtige avonturen meegemaakt, maar we vermaken ons prima.

• 08 Februari 2015 - 14:36

Andere Gooijert:

Ben best wel een beetle jaloers op Jullie, hier verde rallies goed.

• 08 Februari 2015 - 16:33

Gooijert En Corrine :

Fijn om te horen andere Gooijert, wij gaan maar weer eens de onderwaterwereld en het strand verkennen. Het weer is zaaaaaaaalig!!!!

• 08 Februari 2015 - 20:20

Jaap Verbruggen:

hallo luitjes ik heb ff het reis verlag door gelezen het is weer erg leuk geschreven maar zo te lezen kost het daar niet veul he jullie hebben wel mazel he want pinnen kan je toch niet .dat wordt op randsoen of vis eten ha ha nu veel plezier en mooi weer de gtjes

• 08 Februari 2015 - 22:43

Gooijert En Corrine :

maak je niet ongerust hoor jaap. wij hebben voor hetere vuren gestaan komt allemaal goed

• 09 Februari 2015 - 06:16

Monique Van Der Lee:

He luitjes....dat klinkt allemaal erg gezellig en heerlijk, dus geniet lekker, maar pas wel goed op.....we willen jullie graag heel terug :-)