De walvisspotters - Reisverslag uit Juan Dolio, Dominicaanse Republiek van gooijert en corrine - WaarBenJij.nu De walvisspotters - Reisverslag uit Juan Dolio, Dominicaanse Republiek van gooijert en corrine - WaarBenJij.nu

De walvisspotters

Door: Corrine

Blijf op de hoogte en volg gooijert en corrine

12 Februari 2015 | Dominicaanse Republiek, Juan Dolio

En zo zitten we dan moe, voldaan en roodverbrand met een cuba libre achter de laptop. Vanmorgen vroeg zijn we vertrokken naar de baai van Samana, een stukkie tuffen, maar het was de moeite waard!!! Keurig op tijd aangekomen moesten we eerst eten en pillen slikken tegen zeeziekte (zeer welkom bij mij!) Eerdere ervaringen met boottochtjes in de Caribbean zijn niet altijd even goed bevallen zeg maar. Gooijert hoeft met zijn zeebenen geen pilletje, Gooijert is een geboren zeeman die wordt niet zeeziek. Na het ontbijt vertrokken er 2 catamarans vol met toeristen de zee op, op zoek naar bultruggen. We zijn nog maar net de baai uit en er worden walvissen gespot, nog niet door mij. Achter me hoor ik toeristen ooooh en aaaaah roepen en wijzen, ik zie dan alleen maar golven, die mensen sporen niet en zien overal een walvis in, ik laat me niet gek maken. Gewapend met camera en tele zit ik voor op het dek, gefocust op de zee en YESS ineens zien we walvissen, tralllaaalaah cool! Oke oke nog ver weg en alleen maar ruggen, maar het is een begin! We varen heen en weer en dobberen dan in het rond en dan ineens links van ons, spring een mannetje best wel dichtbij uit het water. WTF!!! klik klik klik klik ik fotografeer me gek en ik krijg tranen in mijn ogen, wat een enorm dier, wat enorm vet gaaf en cool is dit!!! Dit is waar we voor kwamen, helemaal te gek! Later zien we in de verte nog meer walvissen uit het water springen, maar het is veel te ver om dat goed op de foto te krijgen, vele ruggen zien we door het water zwemmen, echt gaaf! We zien later ook nog moeder en kind naast elkaar zwemmen en op het eind zien we nog wat walvisstaarten uit het water zwiepen. Als allerlaatste zien we nog een paar walvissen naast de boot zwemmen, ik kijk door mijn camera en zie het allemaal wat dichterbij dan Gooijert en ik zie de kop van de walvis, waanzinnig gewoon! Gelukkig is het weer super (geen regen en wat wolken) en de zee kalm, tevreden varen we terug om daar van een lekkere uitgebreide lunch te genieten.Tijdens de lunch fotografeer ik nog wat koereigers die in de bamboe en omringende bomen vertoeven. Dan rijden we later in de middag terug, moe maar ozo voldaan!!! Wat een te gekke dag! Geniet mee van de foto's zou ik zeggen.

  • 12 Februari 2015 - 06:41

    Monique Van Der Lee:

    WoW wat vreselijk gaaf zeg, maar was het niet eng zeg.....geweldige ervaring zo te zien.

  • 12 Februari 2015 - 06:43

    Thea:

    Wauw wat bijzonder jullie beleven heel wat. Geniet er van.

  • 12 Februari 2015 - 08:42

    Ilse :

    Dat zijn waanzinnige beesten! Super! Geniet ervan.

  • 12 Februari 2015 - 08:53

    Marieke Jongerden:

    Super gaaf! Geniet van jullie vakantie, maar ga ook naar de hoofdstad cultuur!

  • 12 Februari 2015 - 09:30

    Theo Zondag:

    Echt Onwijs gaaf om te zien.

    Geniet lekker van jullie vakantie.

  • 12 Februari 2015 - 09:33

    Lianne:

    Coooooool!!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Dominicaanse Republiek, Juan Dolio

Dominicaanse Republiek

3 weken naar Dominicaanse Republiek in Juan Dolio

Recente Reisverslagen:

22 Februari 2015

Duikdag

20 Februari 2015

Catalina

18 Februari 2015

Wonderbaarlijk

14 Februari 2015

snorkelland

12 Februari 2015

De walvisspotters
gooijert en corrine

We wonen op een zalig stekkie in Maarssen, we houden intens veel van dieren, natuur, elkaar en van reizen.

Actief sinds 19 Okt. 2009
Verslag gelezen: 399
Totaal aantal bezoekers 85151

Voorgaande reizen:

29 November 2017 - 14 December 2017

Egypte de onderwaterwereld van Wadi Lahmi

01 Januari 2017 - 31 Januari 2017

Palawan

01 Januari 2016 - 02 Februari 2016

Mauritius

05 Februari 2015 - 27 Februari 2015

Dominicaanse Republiek

23 November 2014 - 15 December 2014

Naar de Malediven!!!

Landen bezocht: