Fire in the hole! - Reisverslag uit Juan Dolio, Dominicaanse Republiek van gooijert en corrine - WaarBenJij.nu Fire in the hole! - Reisverslag uit Juan Dolio, Dominicaanse Republiek van gooijert en corrine - WaarBenJij.nu

Fire in the hole!

Door: Corrine

Blijf op de hoogte en volg gooijert en corrine

09 Februari 2015 | Dominicaanse Republiek, Juan Dolio

Gisterenochtend zijn we eens op zoek gegaan naar een pinautomaat, die hebben we gevonden maar was buiten werking....Helaas, wij weer terug naar ons appartement en later naar het strand gegaan. Het is megadruk op het strand! Dat zijn we niet gewend, haha. De vissers komen terug met hun vangst en wij besluiten te gaan snorkelen, we gaan eens wat verderop kijken. We zien een best wel mooi maagdelijk rif, wat grotere gorgonen (waaierkoralen) ook zien we hier zacht koraal en prachtige koraaltafels....maar wederom amper vis en veel zee egels. We snorkelen wat rond en gooijert vindt een mooi groot zee egel skelet en duikt die op. We snorkelen rustig terug. Maar dan maak ik een stomme fout, ik laat me verrassen door de golven en het ineens ondiepe water. De golven slaan me verder het ondiepe gedeelte in waar het vol met zee egels en (vuur)koraal zit. Ik probeer rustig blijven en terug te zwemmen, maar ik durf me ook nergens aan vast te houden, het is een keuze tussen zee egels of koraal en beide wil ik niet aanraken. En zo wordt ik met elke golf verder het ondiepe rif opgesmeten en ik kom niet meer terug en raak zo onderhand in paniek. Inmiddels ben ik gaan staan in de hoop dat ik niet op zee egels sta, maar ik word weer omver gesmeten door de golven en ik voel overal brandende pijn ik ben met mijn kont beland op vuurkoraal. Gooijert komt me helpen en loodst me het rif uit. Beide zitten we onder de brandwonden van het vuurkoraal. In mijn hand zitten een paar sneeën, die ik niet eens voel, maar mijn billen branden als de hel. We zwemmen terug en ik voel me een stom rund en verdrietig tegelijk. Eenmaal het water uitgekomen ben ik opgelucht en bekijken we de schade. We gaan terug naar het appartement en douchen ons en behandelen onze wonden. Later gaan we nog even terug naar het strand om bij te komen en daarna strijken we neer met een paar grote flessen bier op ons stam terras en genieten van al het grappigs wat voorbij komt. In de avond eten we naast ons stam terras een shaslick, lekker en goedkoop!
Vanaf morgen geen pech meer hebben we besloten!

• 09 Februari 2015 - 15:34

Lianne:

Uiteraard volgen we weer trouw jullie belevenissen en hopen dat het tij vanaf nu keert! Alleen nog maar moois en heeeeeel veel walvissen :-)