Gooijert & Corrine op de briesende brommer - Reisverslag uit El Nido, Filipijnen van gooijert en corrine - WaarBenJij.nu Gooijert & Corrine op de briesende brommer - Reisverslag uit El Nido, Filipijnen van gooijert en corrine - WaarBenJij.nu

Gooijert & Corrine op de briesende brommer

Door: Corrine

Blijf op de hoogte en volg gooijert en corrine

18 Januari 2017 | Filipijnen, El Nido

Maandag 16 januari
Het regent keihard deze ochtend om 6 uur, Gooijert trekt zijn poncho aan en gaat op zoek naar zijn snorkel die hij welliswaar ook nog vind, jippie. Het weer klaart op deze ochtend en in de middag huren we een brommer. Als we het dorp uitrijden zien we hier en daar wat huisjes langs de weg maar verder is vooral jungle en bergen, je komt werkelijk niemand tegen onderweg, best wel bijzonder zo stil en leeg. Donkere wolken zien we onderweg en het begint te regenen, en het gaat harder en harder regenen.
Ik maak onderweg wat foto's maar als het zo hard regent moeten we even stoppen om de camera op te bergen. Drijfnat brommeren we verder, we stoppen bij een ieniemienie dorpje en we drinken een colaatje en een eten een broodje, we moeten hiervoor een wereldbedrag van 60 php afrekenen (1,12 euro). Inmiddels is het weer droog en we brommeren de weg weer terug. We maken een pitstop (lees: sanitaire stop) bij ons hotel en pakken de poncho mee en gaan nu de andere kant op. Als we net voorbij El Nido down town zijn begint het weer zo hard te regenen we keren om en strijken neer in down town. We nemen wat te drinken en wat lekkers erbij. Daarna nemen we de brommer naar het strand en drinken een biertje, we gaan een zandweg in en Gooijert denkt serieus dat ie op een of the road motor zit want die scheurt zandbergen met stenen en stroompjes op en af. Ik vind dat we terug moeten voordat die hele brommer niets meer doet. We besluiten wat te gaan eten down town en daarna sjezen we terug naar waar de bromer vandaag komt. Dit was een leuk dagje! Het mag duidelijk zijn dat nachtsnorkelen er niet in zit deze avond.

Dinsdag 17 januari
Vandaag is het weer beter, we gaan deze ochtend eerst een mangrove tour maken. We nemen een tricycle naar de mangrove betalen 50 php entree (93 cent) De mangrove is mooi en heel stil, we zien krabben in de diverse kleuren maar de knaloranje vallen wel heel erg op. Bij de baai aangekomen zien we een een ijsvogel vliegen en in het water zwemmen wat babyvisjes. Een leuk tourtje in ieder geval.
In de middag gaan snorkelen op het stuk waar we de grote zeesterren zagen liggen toen we in de kajak zaten. Het is nog eb dus het begin in vooral buikschuiven, hihi. We zien best wel wat leuks zoals een grote krab, wat heremietkreeftjes, vijlvisjes, een groene murene en jaaaah ook die grote zeesterren, wouw ze zijn echt heel groot (30 cm). we chillen wat op het strand en daarna vleien we ons neer op de strandbedjes bij het hotel, we lezen een boek en drinken een biertje. Later gaan we down town om wat te eten. Ik neem een vega spaghetti en het spicy is echt heel spicy, sjemig.... ik fik zowat af! Gooijert neem een grote hamburger, die heel goed smaakt.

• 18 Januari 2017 - 17:43

Lianne:

Haha.... je bent een Suske en Wiske reeks aan het schrijven :-) Ziet er allemaal weer geweldig uit!

• 19 Januari 2017 - 01:39

Gooijert En Corrine :

Ja goed he Lianne? Vorige jaar hadden we al Gooijert & Corrine en de zwalkende zeesterren en Gooijert & Corrine en de mekkerende marktmensen. Nu dus de briesende brommer eraan toegevoegd, hahaha.
    Je bent de enige die het opmerkt overigens, lol