het begin - Reisverslag uit Nederland, Nederland van gooijert en corrine - WaarBenJij.nu het begin - Reisverslag uit Nederland, Nederland van gooijert en corrine - WaarBenJij.nu

het begin

Door: corrine

Blijf op de hoogte en volg gooijert en corrine

26 November 2014 | Nederland, Nederland

Dinsdag 25 oktober
Onze 2 vluchten met de emirates zijn prima verlopen. Na 11 uur vliegen zijn we maandagmiddag geland op Male, het hoofdeiland van de Malediven. Vanaf daar zijn we met de boot naar ons eiland embudu gevaren. Ik had al een voorspelling gedaan dat we bezoek zouden krijgen van dolfijnen (dat was 1 van de wensen die ik had voor deze vakantie) en geloof of het of niet…..ik zie een groepje dolfijnen, ongeveer tegelijk met de kapitein (of zag ik ze toch net een fractie eerder??) De kapitein voer er in ieder geval naar toe en in no time waren overal dolfijnen te zien!! GEWELDIG!! Voor de boot, achter de boot en naast de boot echt een megagrote groep van zeker 100 dolfijnen, ze zwommen en sprongen, te gek te gek te gek!!! Ik zeg goed begin van de vakantie, en zo kwam ons eiland langzaam maar zeker in zicht. Een reiger wachtte ons op, dus ik kwam uiteraard als laatste uit de boot. Je zou zeggen het is maar een reiger maar zo dichtbij komen ze in Nederland niet, dus even wat portretjes gemaakt van meneer reiger. Nadat we de spullen hadden gedumpt op de kamer zijn we uiteraard gaan snorkelen, heerlijk om in het water te zijn! We hebben nog wel geen flauw idee waar we precies moeten zijn voor het snorkelen maar dan komt vanzelf. We hebben in ieder geval al mooie koraalformaties gezien en mooi gekleurde vissen. Ook zien we wat zeenaalden, (altijd leuk en familie van het zeepaard, nog 1 van de wensen) We zien ook een baby haaitje zwemmen, een black tip, hoe gaaf is dat? Later zien we er nog 1. Het dinerbuffet start pas vanaf half 8 en na het eten gaat voor ons al snel het licht uit, opa en oma zijn moe…..
Onze bungalow voor de eerste nacht werd een waterbungalow, klinkt allemaal geweldiger dan het is. Het voordeel is wel dat je de deur open kan laten staan zodat de zeebries naar binnen waait, maar ja het waait best wel aardig, dus je hebt ook wat herrie van de wind, de golven en het toilet wat regelmatig borrelt, haha, even wennen dus. Als ik de deur uitloop zit meneer reiger voor onze deur op de steiger, het wemelt van de krabben en ik zie weer black tip haaien, niet 1 niet 2 niet 3 maar 4!!! Deze ochtend zijn we verhuisd naar onze strandbungalow voor de komende weken. Gooijert gaat zijn eerste duik maken en ik ga snorkelen. Waar Gooijert duikt ben ik aan het snorkelen alleen is gooijert wat dieper dan ik uiteraard en ja hoor daar komt wens langs zwemmen Een schildpad!! Een prachtige karet is op zijn gemak aan het eten, wat GAAAAAAAF, ik juich onderwater en geniet van dit prachtige en grote exemplaar die zich niets van mij aantrekt en op zijn gemak dooreet. Ik probeer dichterbij te komen, maar zelfs de 5 meter diep waar hij zit haal ik niet, pijn in mijn oren, ik probeer weer te klaren, maar helaas het gaat gewoon niet! Baal baal. Doordat meneer schildpad even iets hoger kwam en ik net naar beneden dook keken we elkaar even aan, hihi. Ik zwem na 10 minuten verder, maar de schildpad laat me niet los, te leuk dus ik ga terug. Weer geniet ik van hem en hopla uit het niets verschijnen er 2 adelaarsroggen, AHHHHHHHH te gek, ik zwem met ze mee, prachtig prachtig prachtig echt vet genieten!!!! Gooijert heeft met zijn duik ook een schildpad gezien ook een karet en ook van ongeveer 1 meter, misschien dezelfde, we weten het niet.
Het waait best flink dus we besluiten onze snorkeltrip in de middag in de luwte van het eiland doen, dit keer geen roggen, geen schildpadden, maar wel supermooi koraal, megagrote felgekleurd vissen en noem maar op. Ik zie iets knalblauws tussen en onder het koraal, ik roep Gooijert erbij, ik denk aan doornenkroon, we weten het niet zeker. Later zien we er nog een paar. Ze zijn prachtig!!! Ook zien we een klein kunstzinnig groen visje, heel mooi, batterij van de onderwatercamera is leeg dus we gaan nog wel op zoek naar dit kunstzinnige visje.
Het weer is net als gisteren bewolkt, maar vandaag is het wat minder warm als gisteren. Tijdens het snorkelen en duiken is er een buitje gevallen, mag de pret allemaal niet drukken. Het is hier geweldig het is hier fantastisch, wij houden het hier makkelijk 3 weken uit!!

Woensdag 26 november
Vanmorgen pas om 9 uur wakker….. en het ontbijt is maar tot half 10 dus we trekken snel wat kleren aan en snellen naar het onbijt. Daarna duiken we het water in. Gooijert wil ook die adelaarsroggen zien uiteraard, we zien ze niet, maar we zien wel gave exemplaren van kogelvissen en megagrote lipvis. Ook zie ik nog een sepia. Eigenlijk zien we teveel om op te noemen en hop ja hoor daar is ook weer een schildpad, dit keer een kleine en ook deze stoort zich niet aan ons. De stroming is heftig vandaag, we zien later nog een schildpad die een meter of 7 diep zit en zelfs de schildpad (die aan het eten is) schommelt heen en weer op de deining. Toch lukt het Gooijert een paar foto’s te maken van mister schildpad. We zwemmen weer verder……..daar zien we zeesterren, die had Gooijert gisteren al gezien tijdens het duiken en ik zie ze nu ook. Het valt ons op dat de vissen hier erg gewent zijn aan duikers en snorkelaars, ze trekken zich niets van je aan en zo had ik gisteren al een oog in oog moment met een trompetvis, heel grappig. Sommige vissen kan je bijna aanraken en ik raakte vanmorgen verzeilt in een school met heel veel blauwe trekkersvissen, het is allemaal heel sprookjesachtig. Tot nu toe is elk onderwatertripje een feest! En we gaan vast nog veel meer ontdekken. Het is weer bewolkt en aardig wat wind maar de temperatuur is zalig. De weersverwachtig voor de komende 2 weken is dit weer, dus we komen niet bruin terug, haha.



  • 26 November 2014 - 15:35

    Lianne:

    Wat heerlijk om te lezen zeg! Zie het gewoon allemaal voor me maar dan vast niet zo mooi als jullie het zien!
    Ik wens jullie nog heeeeeel veel plezier en zal jullie verslagen met plezier lezen!
    X Lianne

  • 26 November 2014 - 15:36

    Lianne:

    Zie nu pas de foto's, geweldig!!!

  • 26 November 2014 - 15:46

    Gooijert En Corrine :

    internet is niet zo snel en wij staan ook in de tropen stand

  • 26 November 2014 - 15:48

    Bertha:

    Waaaauuuwww..dit is genieten zeg!
    Super.
    (en ik zie het al voor me hoe jij onderwater juicht hihi)
    Heel veel plezier en ik kijk alweer uit naar de volgende foto's/verslag

  • 26 November 2014 - 16:39

    Kees De Vaan:

    Mooi reisverslag geniet allebei van jullie heerlijke vakantie groetjes fam de vaan

  • 26 November 2014 - 20:35

    Gillis:

    Weer prachtige foto's... Vooral van die aap op dat hangend bankje ... ;-)

Tags: malediven

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Nederland

gooijert en corrine

We wonen op een zalig stekkie in Maarssen, we houden intens veel van dieren, natuur, elkaar en van reizen.

Actief sinds 19 Okt. 2009
Verslag gelezen: 327
Totaal aantal bezoekers 85164

Voorgaande reizen:

29 November 2017 - 14 December 2017

Egypte de onderwaterwereld van Wadi Lahmi

01 Januari 2017 - 31 Januari 2017

Palawan

01 Januari 2016 - 02 Februari 2016

Mauritius

05 Februari 2015 - 27 Februari 2015

Dominicaanse Republiek

23 November 2014 - 15 December 2014

Naar de Malediven!!!

Landen bezocht: