Purple Rain - Reisverslag uit El Nido, Filipijnen van gooijert en corrine - WaarBenJij.nu Purple Rain - Reisverslag uit El Nido, Filipijnen van gooijert en corrine - WaarBenJij.nu

Purple Rain

Door: Corrine

Blijf op de hoogte en volg gooijert en corrine

12 Januari 2017 | Filipijnen, El Nido

Woensdag 11 januari
We hebben heerlijk geslapen, wat is het hier stil zeg, geen hanen, geen honden, geen brommers, geen geluidmakende mensen, zalig! We kiezen ons ontbijtje uit bij de receptie en dan wordt het ontbijt gebracht bij ons terrasje voor onze kamer, hoe tof is dat? We gaan vandaag een beetje op verkenning in de buurt uit. We zitten direct aan zee, bij vloed is het strand weg, dus stap je vanuit de tuin zo in het water. Beetje jammer is dat we echt aan het einde van El Nido zitten dus in deze hoek is het water troebel en er ligt een hoop bende. In de middag gaan we naar down town El Nido met de tricycle (60 php = 1,14 euro). We kopen een lange lycra broek (er was er nog 1 in Gooijert zijn maat) en lycra shirts met lange mouw. Die stekende plankton krijgt ons er niet onder, haha.
We eten een grote wrap en kopen wat chippies in en gaan weer terug naar ons hotel. We gaan nu langs het water de andere kant op en belanden ergens bij een restaurant bar en nemen een biertje. We zien een bord happy hour, daar worden we zeker happy van! Vanaf 17 uur gaat het in en de cocktails zijn dan 100 php (1,90 euro). Beetje jammer dat wij na ons biertje alweer bestellen en het bord nog niet klaar was, want wat blijkt? niet alle cocktails zijn die prijs, maar alleen degene die op het bord worden geschreven.
Maakt niet uit happy hour duurt 2 uur, dus we proberen een aantal cocktails uit zoals purple rain, walking dead, pina colada, cuba libre en mind adjustment. We gaan lallend terug naar ons hotelletje. Oh ja het regent ook af en toe en we slapen weer heerlijk.

Donderdag 12 januari
Vandaag beginnen we dag met enorm veel zon en huh de zee is weg?? Wouw het is zo laag water dat we ineens een mega strand voor de deur hebben. Een ijsvogel zit op een rots en de purperreigers vangen druk de krabbetjes en visjes uit de poeltjes. Jammergenoeg is de ijsvogel nog te ver weg om mooi te kunnen fotograferen en als ik te dichtbij kom vliegt hij weg. Maar er zitten prachtige krabben die ik wel kan fotograferen.
Daarna huren we een kajak en we gaan naar een ander strand. Dit strand is alleen vanaf het water te bereiken, het zit hiervol met van die prachtige baaitjes. We gaan snorkelen en zijn aangenaam verrast. In het ondiepe zandgedeelte zit het vol met holletjes waar kleine kreeftjes zich verschuilen, diverse soorten koraal worden afgewisseld door verschillende soorten wier. We zien arabische zeesterkussens, grote blauwe en paarse zeesterren, koraalvlinders, kogelvissen, veersterren, heremietkreeften en ja ik vind zelfs mijn eerste wrattenslakje. Het is heel divers hier, dus we zijn dik een uur aan het snorkelen tot we het een beetje koud krijgen.
We warmen ons op op het strand, althans dat hoopten we, maar de zon is weg en een dikke regen bui gaat net aan ons voorbij. Na even chillen gaan we weer het water in.
Gooijert roept me en ik ga uit mijn stekker want een dikke witte kogelvis van ruim een halve meter dobbert in het water. Helaas geen foto van want de accu is leeg..... Daarna zien we nog een paar camouflage vijlvissen tussen het wier. We kajakken weer terug en oeps we zijn bizar verkleurd door het snorkelen. Bij ons hotel bewerken we wat foto's van vandaag en genieten van een ijskoud biertje.

• 12 Januari 2017 - 13:51

Lianne:

Die purple rain lijkt me wel wat :-)

• 12 Januari 2017 - 15:34

Jaap Verbruggen:

tjoh Ik heb alles gelezen dat jullie dat allemaaal mee mogen maken .vooral met die koffer ..en met die Fransen das toch allemaal franse slag maar er zitten wel een donderse mooie beesies nou vermaken jullie je eigen maar lekker..wij gaan morgen sneeuw ruimen dat krijgen we we zullen zien de groetjes

• 12 Januari 2017 - 17:52

Gooijert (de Andere):

We vinden het een super uitgebreid verslag , alleen al die cocktails maken ons wel erg dorstig geniet maar lekker van het weer, maar ja die regen is niks als je aan het duiken bent .
    Wij krijgen nu sneeuw. Geniet maar lekker want de tijd gaat snel het is zo weer over.