Gooijert en Corrine in de woeste woestijn - Reisverslag uit Egypte, Nederland van gooijert en corrine - WaarBenJij.nu Gooijert en Corrine in de woeste woestijn - Reisverslag uit Egypte, Nederland van gooijert en corrine - WaarBenJij.nu

Gooijert en Corrine in de woeste woestijn

Door: Corrine

Blijf op de hoogte en volg gooijert en corrine

15 December 2017 | Nederland, Egypte

Een vakantie met ups en downs, geen uitgebreid blog maar hieronder een paar high en downlights.
STOM
De harde koude wind, waardoor ik niet kan snorkelen, ik verveel me een aantal dagen de pleuris.
Het buffet, het eten is lekker, maar van een buffet schep ik teveel op en eet ik teveel, dus eigenlijk is het buffet niet stom maar ik….
Dat alleen Gooijert en ik plastic opruimen die we in zee en op het strand tegen komen.
Op zoek naar de Dugongs (zeekoeien) familie en ze niet kunnen vinden.
Door de harde wind niet kunnen snorkelen en dan op de speedboot zitten en hopen dat je niet zeeziek word.
Je knokkels open halen doordat ze steeds botsen tegen de rand van de zodiac tijdens een woeste tocht.
Na elk snorkelavontuur water in mijn oren hebben en het gevoel van watten in je oren hebben.
Kleine aanvaring van mijn knie tegen het koraal (koraal wint)
De flitser van Gooijert zijn onderwatercamera die kapot gaat in de 1e dagen van de vakantie, het een dag later nog even doen en wederom volloopt met water en dan toch echt niets meer doet.
De zonnebril van Gooijert die crasht tussen een paar duikflessen
De duikbril van Corrine die kapot gaat voordat we naar de dolfijnen gaan (maar Gooijert heeft hem weer provisorisch gefikst)
Nederlanders die zo nodig je moeten vertellen hoe het weer in Nederland is (zo niet boeiend).
De darmen van Gooijert die 3 dagen lang op hol slaan.

HILARISCH
Dat de visarend een heel grote vis heeft gevangen en vlak langs je hoofd vliegt.
Dat Gooijert een mep van een schildpadflipper tegen zijn hoofd kreeg tijdens een nachtduik.
Dat je 3 x in 1 week tijd hetzelfde mooie schelpje terugvind en ontdekt dat het nog steeds is bewoond door een heremietkreeftje.
Op zoek naar de zeekoeien, maar ondertussen struikelen over de roggen en schildpadden.
Op 1 dag 2 x je lycra shirt kwijt zijn en hem weer terug vinden (1 x in de koffer 1 x op het strand).
Je wetsuit volplassen omdat het zo lekker warm is en Gooijert die dat maar heel erg vies vindt, haha.
Op de laatste dag, na de laatste snorkeltocht de laatste meters het water uitlopen en dan nog een aanvaring hebben met je linkervoet en een sidderrog, wat een rare ervaring die tinteling, WAAAAH!
UBERTOF
Oog in oog snorkelen met een gestreepte dolfijn.
Het vinden van een zeegrasspookfluitvis paartje, meerdere keren zelfs!
Meerdere keren de gitaaroggenfamilie vinden tijdens het snorkelen die met zijn 4-en chillen op het zand.
Oog in oog snorkelen met een grote karetschildpad die een paar ademteugen boven water haalt waardoor we op 10 cm naast hem zwemmen.
Ontdekken dat een spaanse danseres bijna altijd een mini garnaal op zijn kieuwen mee draagt
De onwijs grote groene schildpadden zien tijdens het snorkelen terwijl ze op hun gemak zeegras eten.
De krokodilvis die we tijdens het snorkelen hebben gespot.
De groene schildpad die Gooijert ziet tijdens het duiken en net gaat slapen, als je naar de foto’s en het filmpje kijkt word je er zelf ook slaperig van.
Een flinke pijlstaartrog die zweeft boven het zand en vergezeld wordt door een trompetvis, rare combi.
Twee weken geen wifi.
Een drijfnatte en uitgeputte ral uit het ondiepe water gehaald en veilig in de mangrove struiken gezet om bij te komen.
De 50 Egyptische pond die Gooijert in de struiken vind als we nog even kijken hoe het met de ral gaat (het ging goed met de ral overigens).
De sprookjesachtige sterrenhemel, de Melkweg op zijn best.
De meeuwen, zeearenden, ijsvogel en reigers die voor ons neus de 1 na de andere vis uit het water halen.

We gaan verhuizen met ons blog. In januari gaan we naar costa rica en daar gaan we bloggen op http://gooijertencorrine.reislogger.nl/

Op waarbenjijnu zitten teveel haken en ogen aan en ook teveel bugs, dus vandaar onze verhuizing. We hopen iedereen daar weer te mogen verwelkomen!

• 27 December 2017 - 14:38

Ragin Kleijn:

Veel plezier met jullie reis!