ons zware leven op het eiland - Reisverslag uit Mauritius, Mauritius van gooijert en corrine - WaarBenJij.nu ons zware leven op het eiland - Reisverslag uit Mauritius, Mauritius van gooijert en corrine - WaarBenJij.nu

ons zware leven op het eiland

Door: Gooijert & Corrine

Blijf op de hoogte en volg gooijert en corrine

06 Januari 2016 | Mauritius, Mauritius

3 januari
‘s Avonds zijn we weer te water gesprongen voor een nacht snorkeltocht, die was geweldig. Veel zeehazen gezien, naaktslakjes, huisjesslakken, zeesterren die eitjes aan het kramen waren, kappergarnalen, octopussen, koffervisjes en een mooie heremiet kreeft met grote anemonen op zijn schelp, kortom het was de moeite waard.
4 januari
We zijn nog wat lui, het is tenslotte vakantie. Dus vandaag een snorkeltripje verder de zee op gemaakt, werkelijk vreselijk mooi we hebben zelfs twee bidsprinkhaankreeften ontdekt hoe leuk is dat. ‘s Middags weer een tochtje naar de supermarkt om de vergeten boodschappen alsnog te doen, heen met de bus en terug kregen we een gratis rit van een dame die toch die kant op moest. Daarna lekker met een rosé op het balkon gezeten.

5 januari
Vandaag hebben we besloten om naar Domaine du Chausseur te gaan, een natuurpark waarin we gaan rondlopen. Voor de deur een taxi genomen en als ervaren reizigers eerst even een prijs afgesproken om onplezierige verrassingen te voorkomen. Onderweg vroeg de chauffeur of we gereserveerd hadden, nee dus. Gevolg we konden er niet terecht het hele park bleek niet meer te bestaan nu is er alleen nog maar een restaurant en een hotel. De chauffeur wist gelukkig nog wel een mooi park in de buurt en heeft ons daar heen gebracht. Bij la vallee de ferney aangekomen bleek dat de ochtend toer ook al vol was. Het was alleen nog mogelijk in de middag, maar na enig aandringen van Corrine konden we een ongegidste wandeling maken door het park. We werden met een jeep ergens in de bergen gedropt en konden vandaar het hikingpad volgen wat op het kaartje stond wat we mee kregen. Dat bleek echter zo simpel dat de kaart niet eens uit de tas is geweest. Onderweg al fotograferend en ik door mijn verrekijker kijkend veel mooie bomen, varens, mosjes, palmen, vogeltjes en nog veel meer gezien. De mooi gekleurde gekko waar wij eigenlijk naar op zoek waren helaas niet gespot, maar die blijkt dus gewoon in de palm voor het terras van ons huisje te wonen hahahahaha. Die hebben we dus nog even uitgebreid gefotografeerd, evenals de gifgroene Madagascar gekko die 2 palmbladeren verder woont.
Terug thuis zijn we nog een rondje wezen snorkelen, dit keer zonder camera. We komen weer leuke dingen tegen, maar een coole gast was wel de megagrote schelp van 35 cm bewoont door een rood gestippelde heremietkreeft.

• 06 Januari 2016 - 09:06

Gillis:

Weer spetterende foto's...
    Veel plezier daar, geniet van het weer en de natuur!

• 06 Januari 2016 - 09:07

Lianne:

Het ziet er allemaal weer super uit zeg en wat is de natuur daar mooi! Ik lees weer met veel plezier jullie verslagjes en geniet mee via jullie foto's voor ik weer aan het werk ga..... ;-)
    Have fun! Gr Lianne

Tags: bleu bay