Duikdag - Reisverslag uit Juan Dolio, Dominicaanse Republiek van gooijert en corrine - WaarBenJij.nu Duikdag - Reisverslag uit Juan Dolio, Dominicaanse Republiek van gooijert en corrine - WaarBenJij.nu

Duikdag

Door: gooijert

Blijf op de hoogte en volg gooijert en corrine

22 Februari 2015 | Dominicaanse Republiek, Juan Dolio

Vandaag was het duikdag.
Om de drukte van de zondag hier op het strand te ontvluchten hadden we besloten om dat vandaag te doen. We moesten dus weer op tijd buiten staan voor de pick-up. Onderweg naar de duikbasis hoorde ik dat ik zo gelukkig was dat ik de enige duiker was vandaag, altijd lekker dan hoef ik tenminste mijn duik niet aan te passen aan het luchtgebruik van een ander. De eerste duik was een wrakduik, de Tanya V. Een vrachtschip dat hier in 1999 is afgezonken om als kunstmatig rif te gaan functioneren, 65 meter lang en op een diepte van 34 meter met als bovenkant van het schip 22 meter. Best een redelijk diepe duik dus de duiktijd zou niet langer dan 35 minuten zijn in verband met de decotijden waar we ons aan hebben te houden. Een mooi compleet wrak nog, wat al redelijk begroeid begint te raken met koraal en met redelijk vis er op. De 2e duik een duik op het huisrif met een maximale diepte van 22 meter weer was ik alleen dus kon de duik lekker rekken hahahaha. Mooie duik met veel koraal, mooie slakjes, langoesten, heremietkreeften en redelijk veel vis al is die wel klein. Een heerlijk duikje dus waar ik met volle teugen van heb genoten. Vanmiddag zijn we nog even op het strand geweest, een ijsje gekocht voor Corrine en ons gebruikelijk biertje op het terras gedaan. Nu even relaxen in ons appartement en dan straks weer aan de pasta. Morgen ga ik weer op duiksafari dan gaat de reis naar de grotten voor een heuse grotduik ik ben benieuwd.

maandag 23/2

Vandaag ga ik de grotten in om te duiken. Ik wordt om kwart voor acht opgepikt, Corrine zal de dag door gaan brengen op het strand bij de duikbasis waar ze de spechten op de foto wil zetten. Om half 9 gaan we richting Santo Domingo. De grot bevind zich op privé terrein en is gevuld met zoet water.In de grotten zijn diverse holle ruimten waar zich luchtbellen bevinden waar je prachtige formaties van stalagmieten en Stalactieten kan zien. Omdat de grot in het verre verleden toen hij is ontstaan droog was zie je ook onderwater deze formaties. kortom een geweldige ervaring die erg indrukwekkend was en ik zeker niet gemist had willen hebben. Op het diepste gedeelte (ongeveer 12 a 14 meter) is ook zout water wat zich vermengt als je er door heen zwemt. Op het moment dat dit gebeurd lijkt het net alsof je in de dikke mist zit. voor foto's kijk even hier http://www.neptunodive.com/cave.htm. die van mij zijn namelijk niet echt goed gelukt omdat mijn camera niet helemaal toereikend was.

  • 24 Februari 2015 - 14:59

    Gooijert En Corrine :

    Ik heb me zeker vermaakt met het fotograferen van de palmspechten. Later hebben Gooijert en ik nog even gesnorkeld we zien zien een bruine zeester die een zee-egel had verorberd, een kogelvisje een sepia en een visje die zichzelf in een holletje had verscholen. Het waait hard de laatste dagen, ook zijn we van de week echt compleet van het strand geregend, niet normaal meer, haha. Hopelijk kunnen we de laatste dagen nog snorkelen in het ondiepe gedeelte.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Dominicaanse Republiek, Juan Dolio

Dominicaanse Republiek

3 weken naar Dominicaanse Republiek in Juan Dolio

Recente Reisverslagen:

22 Februari 2015

Duikdag

20 Februari 2015

Catalina

18 Februari 2015

Wonderbaarlijk

14 Februari 2015

snorkelland

12 Februari 2015

De walvisspotters
gooijert en corrine

We wonen op een zalig stekkie in Maarssen, we houden intens veel van dieren, natuur, elkaar en van reizen.

Actief sinds 19 Okt. 2009
Verslag gelezen: 639
Totaal aantal bezoekers 85161

Voorgaande reizen:

29 November 2017 - 14 December 2017

Egypte de onderwaterwereld van Wadi Lahmi

01 Januari 2017 - 31 Januari 2017

Palawan

01 Januari 2016 - 02 Februari 2016

Mauritius

05 Februari 2015 - 27 Februari 2015

Dominicaanse Republiek

23 November 2014 - 15 December 2014

Naar de Malediven!!!

Landen bezocht: