Dominicaans leven - Reisverslag uit Juan Dolio, Dominicaanse Republiek van gooijert en corrine - WaarBenJij.nu Dominicaans leven - Reisverslag uit Juan Dolio, Dominicaanse Republiek van gooijert en corrine - WaarBenJij.nu

Dominicaans leven

Door: gooijert

Blijf op de hoogte en volg gooijert en corrine

10 Februari 2015 | Dominicaanse Republiek, Juan Dolio

Even kort over het leven hier. Wat ons is op gevallen is dat het hier vol ziet van de Italianen, die allemaal geen cent te makke hebben en zoals een echte Italiaan betaamd erg luidruchtig zijn. Als we 's middags ons biertje zitten te drinken op het al eerder genoemde terras was me al op gevallen dat ze zich verzamelen onder een afdakje tegenover het terras. Wat is namelijk het geval wij zitten op hun plaats hahaha. Zodra wij weg gaan komen ze meteen de straat over en pikken hun plekje weer in, gaan er luid zitten te discussiëren maar iets bestellen of drinken ho maar. Nou ja als je vind dat 1 biertje voor 4 man normaal is. Wat ons verder op viel hier is dat er vrij veel politie op straat is. Zo maakte we eergisteren mee dat er iets verderop een politie controle was. Er hadden zich 4 agenten opgesteld langs de kant van de weg. 1 agent stapte stoer de weg op om een auto aan te houden die ook stopte bij het controle punt. Vervolgens stapte een vrouwelijke agent de weg op om de volgende auto aan te houden, maar………………… die reed dus gewoon om haar heen en vervolgde zijn weg, van de politie kwam geen reactie. Bij navraag blijkt dat hier heel gebruikelijk te zijn als je niet wil worden aangehouden ontwijk je de agenten gewoon en rijdt vervolgens door. Lijkt me ook wel wat om in nederland in te voeren toch?
Oké terug naar onze avonturen. Wat hebben wij gisteren zoal beleefd, we zijn weer wezen snorkelen deze keer liep het beter af dan de dag er voor. Ik had mijn fototoestel mee genomen en we hebben een paar plaatjes geschoten van wat we zoal gezien hebben. Dat waren onder andere een octopus, vijlvisjes, een slak, een leuk klein geel met zwart gestreept visje, borstel wormen en nog het een en ander aan andere visjes. ’s Avonds zijn we bij de chinees wezen eten. Ahum geen chinees eten te krijgen wel kip en patat. de zaak wordt denken wij zo genoemd omdat een chinees waarschijnlijk de eigenaar is.
Vannacht heeft het hier behoorlijk geregend kwam echt met bakken uit de lucht. hierdoor was het vanmorgen nog zwaar bewolkt en waaide het ook flink, dus besloten we vanmorgen een strand wandeling te gaan maken. deze keer het strand de andere kant op waar we de eerste dag ook al geweest waren. Op dit deel zitten de grotere hotels met goed verzorgde gazons, mooie strandstoelen en tentjes in het water waar je op kan relaxen. Maar wat ons al snel opviel was dat er weinig toeristen waren en dat het onderhoud van de hotels ook niet echt is om over naar huis te schrijven. Tenminste bij de meeste dan. Verder is het strand deze kant op behoorlijk afgeslagen waardoor er voor sommige hotels bijna geen strand meer over is, erg jammer. Vanmiddag weer naar het strand geweest om te zonnen en te snorkelen. Het laatste was niet echt te doen door de hoge golven. Maar we zijn wel weer lekker bij gekleurd. Vanavond gaan we eten bij de buurman achter ons. Ik denk dat ik een lekker bordje pasta neem en dan vroeg naar bed want morgen moeten we er op tijd uit om bultruggen te gaan spotten.

• 11 Februari 2015 - 06:10

Monique Van Der Lee:

Hahahaha zou een gekke boel worden met die politiecontroles, als wij dat ook zouden doen. Succes vandaag met spotten van de bultruggen

• 11 Februari 2015 - 22:09

Gooij Uit B A B.:

Gvdveer@hetnet.nl

• 11 Februari 2015 - 22:23

Gooijertuit B.Ab.:

Nou zeg Jullie beleven daar ook van alles, Dan is het hier maar een Saaie boel. Maar met die zeeegels en vuurkoraal lijkt het ons ook niet alles. Maar geniet er van zo Lang het kan. Groeten van ons en houd ons op de hoogte. A en G.

• 12 Februari 2015 - 01:08

Gooijert En Corrine :

Nee wij vonden die zee egels en vuurkoraal ook net even wat minder geslaagd, maar de walvissen van vandaag maken alles weer goed, lees ons nieuwe blog maar en bekijk de foto's.

Tags: italianen