Een slecht begin - Reisverslag uit Nederland, Nederland van gooijert en corrine - WaarBenJij.nu Een slecht begin - Reisverslag uit Nederland, Nederland van gooijert en corrine - WaarBenJij.nu

Een slecht begin

Door: Corrine

Blijf op de hoogte en volg gooijert en corrine

06 Februari 2015 | Nederland, Nederland

Gisteren zijn we dan aangekomen in de Dominicaanse Republoek. De vlucht met Arkefly was wel oke, weinig beenruimte (ik geen last van) en je drankjes moet je zelf betalen (te idioot voor woorden) maar verder verliep de vlucht prima. Aan het einde van de vlucht kwamen we tot de ontdekking dat we wellicht onze bankpassen hadden moeten instellen zodat we ook in het buitenland konden pinnen....SHIT! Beide hebben geen bankpasreader bij ons....maar een klein geluk bij een ongeluk, we hebben een bankpasreader voor de eigenaar van ons appartement meegenomen en das nou net dezelfde bank als die van Gooijert.Gooijert kan zijn pas dus zo instellen dat we hier kunnen pinnen, ik kan waarschijnlijk niet pinnen, gelukkig heb ik wel wat cash geld bij me, dus dat probleem is opgelost. We zijn keurig opgehaald door de eigenaar van ons appartement en zo kwamen we ergens in de middag lokale tijd aan in Juan Dolio. Nadat we onze zooi hebben geïnstalleerd (lees neer gegooit) zijn we eens op verkenningstocht gegaan. Boodschappen gedaan bij een kleine supermarkt (het bier is hier duur zeg, dik 2 euro voor een blikje??!!) en daarna naar het strand gelopen. Het valt ons op dat het hier best wel een rotzooi is, heel vee zwerfafval op straat. We zien wel leuke vogels (wevers) die prachtige bolnesten weven in de bomen. Het duurt even voor we een doorgang naar het strand hebben gevonden, het is hier aardig volgebouwd met resorts, waarvan ook een groot gedeelte weer leegstaat. Yeah we zien de zee.....maar we worden niet heel blij van het aanzicht, nagenoeg geen strand, en in de verte megahoge golven! Heel veel resorts aan het water, soms zelfs zonder strand. In het ondiepe water is heel veel rots, kelp en wier te zien, hmmm wellicht interessant om hier te snorkelen. Maar we zien geen koraalrif. Een beetje teleurgesteld lopen we terug naar ons appartement en drinken daar een biertje. We duiken er vroeg in. De volgende ochtend worden we wakker. Ik doe een lens in mijn rechteroog (hello world) en ik doe er 1 in mijn linkeroog...BLURRIE huh wat raar....ik haal hem eruit en doe hem er weer in, nix geen zicht...Andere lens proberen, zelfde verhaal...WTF! Gooijert kijkt en zegt +1,50....... PLUS?? gil ik....dit is een ramp!! ipv -1,50 heb ik allemaal daglenzen +1,50 bij me voor mijn linkeroog. Ik vind nog 4 oude lenzen van de vorige vakantie die wel -1,50 zijn. De jungle tour en walvistour kan ik in ieder geval met beide ogen goed zien. Ik heb wel een bril bij me maar een hele dag met een bril op trek ik gewoonweg niet.... Jottum onze vakantie begint echt Fantastisch....NOT!

  • 06 Februari 2015 - 17:20

    Jannij Ponsen:

    je eerste verslag gelezen dus niet alles goed maar alles wend hoor net bericht gekregen uit het ziekenhuis alles goed verlopen

  • 08 Februari 2015 - 13:58

    Gooijert En Corrine :

    we hebben ook bericht gekregen dat alles goed was in het ziekenhuis, fijn om te horen!!!
    Ach ja het is niet altijd rozengeur en maneschijn moeten we maar denken, haha.

Tags: juan dolio

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Nederland

Dominicaanse Republiek

3 weken naar Dominicaanse Republiek in Juan Dolio

Recente Reisverslagen:

22 Februari 2015

Duikdag

20 Februari 2015

Catalina

18 Februari 2015

Wonderbaarlijk

14 Februari 2015

snorkelland

12 Februari 2015

De walvisspotters
gooijert en corrine

We wonen op een zalig stekkie in Maarssen, we houden intens veel van dieren, natuur, elkaar en van reizen.

Actief sinds 19 Okt. 2009
Verslag gelezen: 359
Totaal aantal bezoekers 85146

Voorgaande reizen:

29 November 2017 - 14 December 2017

Egypte de onderwaterwereld van Wadi Lahmi

01 Januari 2017 - 31 Januari 2017

Palawan

01 Januari 2016 - 02 Februari 2016

Mauritius

05 Februari 2015 - 27 Februari 2015

Dominicaanse Republiek

23 November 2014 - 15 December 2014

Naar de Malediven!!!

Landen bezocht: