Vreselijk vet fantastische vliegshow. - Reisverslag uit Malé, Malediven van gooijert en corrine - WaarBenJij.nu Vreselijk vet fantastische vliegshow. - Reisverslag uit Malé, Malediven van gooijert en corrine - WaarBenJij.nu

Vreselijk vet fantastische vliegshow.

Door: corrine & gooijert

Blijf op de hoogte en volg gooijert en corrine

02 December 2014 | Malediven, Malé

Zondag 30 november
In de middag gaan we voor de tweede keer snorkelen, het is vloed dus we gaan bij onze bungalow het water in, al heel snel zien we 2 adelaarsroggen en daarna 3, WOW te gek! Maar dan gebeurt er iets wat we niet hadden durven dromen. Er duikt een groep van wel 7 adelaarsroggen op en ze zijn zo op hun gemak dat we bij ze kunnen blijven snorkelen. Daarna snorkelen we bijna een uur met ze mee, ze tuimelen door het water heen en na een half uur komen er nog 3 roggen bij. Deze groep van 10 roggen zijn verschillend van kleur, stippels en grootte. Als je een hoekduik maakt kan je zelfs naast ze zwemmen, ik (gooijert) was op een gegeven moment zo dicht bij dat ik ze kon aanraken. Wat onwijs gaaf dat we zo met ze mee kunnen zwemmen! Ik (corrine) word er zelf een beetje emotioneel van, niet handig om een pruimgezicht onder water te trekken want mijn bril loopt vol, hihi. Vet gelukkig gaan we het water uit wat super super gaaf is dit!!! We chillen even een uurtje aan de waterkant en tot mijn stomme verbazing zien we 5 adelaarsroggen hier voor onze bungalow zwemmen in heel ondiep water, wouw wouw wouw. En een murene die over de rotsen heen klimt naar het ondiepe water achter de rotsen. Dan maken ons dan klaar voor de avondsnorkeltrip. Ik heb nu een eigen lamp bij me, die overigens niets voorstelt bij de lamp van Gooijert waar je bijna pluto mee kan uitlichten, maar het snorkelt wel heel fijn met een eigen lampje. We zien een kleine langoest en alle veersterren staan nu open en sommige zijn aan de wandel. Ook zien we nu nog meer zeesterren als overdag en floep we zien ook nog even de adelaarsroggen die over het rif zwemmen. Superleuke snorkeltrip! Gaan we zeker vaker doen!
Maandag 1 december
Vandaag een boottrip naar Mantapoint, nog 1 van onze wensen voor deze vakantie: MANTA’S ZIEN!!! 1,5 uur varen en onderweg worden we beloont door een kleine show van Indische grienden (pilot whales) Nou ja show….ze dobberen in het water en als we dichterbij komen zwemmen ze een stukje spuiten ze hun spuitgat leeg en duiken onder. UBERCOOL!!! Onderweg zien we ook vliegende vissen, ook te gek! We zijn nu al blij…..we naderen mantapoint, spannend….. en dan springt een zeilvis 2 keer in zijn geheel uit het water, wouw dat was gaaf!!!! Als snorkelaar mocht ik als 1e het water in, jippie….ik spring van boord, kijk onder water en WOUW ik zie een megagrote manta onder me door zwemmen. De duikers zijn nu ook allemaal van boord en de manta is weg, Gooijert zag hem ook en achtervolgt de manta, dan moeten de duikers naar het poeststation waar ze gaan liggen wachten op de manta’s die aankomen, op het poetstation zelf gaan liggen of er overheen zwemmen is streng verboden! Tijdens het snorkelen zie ik op den duur 2 manta’s onder me zwemmen, ze cirkelen rond, vreemd genoeg zie ik nergens geen snorkelaars of duikers. Ik zie zelfs onze boot niet meer….whoops waar ben ik??? Ik vind de boot terug en zwem daarna toe, het duurt nog een tijdje voordat de duikers terug zijn. Gooijert zijn avontuur was uiteraard heel anders als mijn avontuur dus hier komt zijn verhaal:
Nadat ik Corrine als een waanzinnige vanuit het water heb horen schreeuwen dat ze een manta heeft gezien ben ik ook het water in gesprongen. Meteen toen we ons hoofd onder water staken zag ik er ook een. Snel afdalen dus en de manta volgen, wat kan ons dat poetsstation schelen ik wil manta’s zien en ik zie ze. Na een minuut of 5 met de manta gezwommen te hebben wordt ik door een duikgids op sleeptouw genomen naar het poetsstation waar we wachten op de manta’s. Na 10 minuten komen er 2 aan zwemmen die boven mij blijven cirkelen ik kan ze geweldig goed op de foto zetten zwem een stukje naast 1 zo’n gigant mee en neem een paar foto’s van zijn kop maar al snel verdwijnen ze weer in de grote blauwe leegte om na een kwartier weer terug te keren dit herhaald zich een paar keer en na een uur kom ik met een grote grijns op mijn gezicht boven water samen met een schildpad die even lucht moet happen. Wat een geweldige duik zeg hopen dat de middag duik net zo goed gaat worden. Na een stukje gevaren te hebben eten we onze lunch op op een eilandje in de buurt. Daarna gaan we een half uur zwemmen in de zee waar het ineens wemelt van de kleine kwallen en vissen die op de kwallen jagen. We duiken weer op dezelfde spot. Het stroomt nu wel een stuk harder en we worden een stuk stroomopwaarts over boord gezet en zweven over het rif naar het poetsstation. Maar helaas heeft het geluk ons verlaten en we zien dit keer geen manta’s wel weer schilpadden, slakjes, veel rifvissen en een redelijk grote white tip haai. Na een uur duiken gaan we weer aan boord voor de trip naar het eiland. Daar aangekomen besluiten we nog even voor de deur in het water te springen om te kijken of we de roggen weer zien. Maar helaas die zien we vandaag niet wel erg veel andere leuke dingen. Ik kan je verzekeren ik heb vandaag genoten en ben blij weer een droom is uitgekomen.

  • 02 December 2014 - 18:05

    Adrie:

    ik voel dat jullie genieten

  • 03 December 2014 - 10:57

    Lianne:

    Wat een fantastische ervaring zeg die Manta's en wat een indrukwekkende dieren! Prachtige foto's!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Malediven, Malé

gooijert en corrine

We wonen op een zalig stekkie in Maarssen, we houden intens veel van dieren, natuur, elkaar en van reizen.

Actief sinds 19 Okt. 2009
Verslag gelezen: 360
Totaal aantal bezoekers 85167

Voorgaande reizen:

29 November 2017 - 14 December 2017

Egypte de onderwaterwereld van Wadi Lahmi

01 Januari 2017 - 31 Januari 2017

Palawan

01 Januari 2016 - 02 Februari 2016

Mauritius

05 Februari 2015 - 27 Februari 2015

Dominicaanse Republiek

23 November 2014 - 15 December 2014

Naar de Malediven!!!

Landen bezocht: